Skuteczny dobór słów kluczowych w pozycjonowaniu witryn internetowych to taki, który pozwoli na dotarcie jak największej liczby użytkowników – i to na różnym stopniu świadomości – do naszego produktu bądź usługi. By skutecznie dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, trzeba napisać proste frazy, które ogólnie będą opisywać ofertę. Jednakże gdy nasze wysiłki skupimy na dotarciu do klientów kupujących, warto będzie skupić się na na frazach, które wskazywać będą na spore zainteresowanie konkretnymi produktami bądź usługami. Tego typu precyzyjne frazy w SEO to tzw. long-tail.

Co to jest long-tail?

Fraza long-tail, czyli inaczej długi ogon to przeważnie fraza rozbudowana, która składać się będzie z więcej niż trzech słów, choć nie stanowi to zawsze reguły. Fraza long-tail precyzuje zamiary użytkowników i pomimo tego, że są rzadziej używanie niż frazy generyczne to częściej prowadzić będą do konwersji. Dla kontrastu frazy generyczne są ogólne i nie precyzują celu użytkowników i w dużej liczbie przypadków powodują wyświetlanie w wynikach wyszukiwania strony głównej bądź innej strony opisującej dane tematy. By w pełni pojąć pojęcie Long-tail, warto będzie wrócić do jego źródła. Teoretycznie mówiąc, popyt na produkty występować będzie zawsze, nawet na bardzo niszowych rynkach.

Pozycjonowanie Long Tail – główne zalety

Jedną z podstawowych zalet Long Tail jest niższy ogólny koszt. Treść, a także zaplecze wymagane do skutecznego pozycjonowania długich fraz jest zwyczajnie tańsze w zrobieniu. Wymagać będzie od nas zdecydowanie mniejszego nakładu pracy, a serwis internetowy nie musi posiadać bogatej oraz kompleksowo rozbudowanej treści jak w przypadku krótkich i dużo bardziej konkurencyjnych fraz. Bardzo dobrze zauważymy to w Google AdWors, gdzie wysokie pozycje na dłuższe frazy wymagać będą od nas niższych stawek. Krótko ujmując, cena pozycjonowania długiego ogona powinna być najczęściej niższa aniżeli pozycjonowanie fraz typu ”fat head”. Częściowo z poprzednich zalet wynikać będzie także kolejna istotna wartość, a mianowicie dużo szybszy efekt pozycjonowania. Jeśli mowa o dłuższych frazach typu Long-tail. efekt będzie pojawiać się zdecydowanie szybciej niż gdy będziemy próbować uzyskiwać wysokie pozycje dla konkurencyjnych krótkich fraz kluczowych. Najczęściej efekty przynosi już właściwa optymalizacja oraz dobra treść czy stosowne linkowanie. Wysokie pozycja powinna występować błyskawicznie po odpowiednim przeindeksowaniu stronki przez roboty Google.

Warto dodać, że Long-Tail zapewni bardzo wysoką stabilność pozycji. Dzięki niższej konkurencyjności oraz łatwości w pozycjonowaniu długiego ogona. Frazy utrzymywać się będą dłużej na uzyskanych pozycjach. Nie są one także tak wrażliwe na pozycjonowanie konkurencji – która przeważnie jest mniejsza z powodu ilości słów kluczowych – a także na aktualizację algorytmu. Pozycjonowanie Long-Tail będzie wartością dodaną i skutecznie pomoże rozwinąć witrynę internetową.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ