Audy strony www

Przygotowując strony internetowe do pozycjonowanie, cały proces powinien być poprzedzony cyklem przygotowań. Najważniejsze elementem tych zmagań jest optymalizacja. Wcześniej jednak trzeba wykonać audyt. Proces audytu pozwoli wydobyć z zakamarków serwisu wszelkie niedoskonałości.


Co trzeba sprawdzić podczas audytu strony internetowej?

Indeksowanie – stan na dzień oznaczony
Pierwszym działaniem audytora powinno być zbadanie pozycji strony na dzień audytu. Posługując się listą słów kluczowych, przy pomocy wyszukiwarki w trybie incognito sprawdza miejsce wyświetlania strony. Dokument posłuży jako odnośnik w ocenie osiągnięć pozycjonerskich w perspektywie czasu.

Tytuł i opis
W części nagłówkowej strony www znajdują się dwa tagi odpowiedzialne za tytuł i opis. Tytuł jest ważnym elementem wyświetlanego rekordu na liście wyszukiwania. Przeglądarka wyświetla tytuł w pierwszej linii pokazywanych informacji. Powinien być unikalny. Gra znaczną rolę podczas pozycjonowania lokalnego. Można w nim zawrzeć dane lokalizacyjne. Nie powinien składać się z jednego słowa.

Drugi tag, opis daje możliwości do kreacji pierwszego wrażenia, jakim oddziałuje się na użytkownika. Mieści znaczną ilość tekstu. Można więc zawrzeć w nim merytoryczna odezwa sprawiającą, że internauta kliknie ten odnośnik. Warunkiem jest rzetelne potraktowanie opisu i odniesienie się do rzeczowych informacji o stronie zgodnych z rzeczywistością.

Treść w relacji do słów kluczowych
Optymalizacja treści jest kluczowa dla właściwej oceny serwisu przez roboty indeksujące. Słowa kluczowe muszą być wplecione w treść w naturalny niekolidujący z meritum sposób.

Właściwa organizacja treści
Właściwe rozmieszczenie nagłówków ma zasadnicze znaczenie. Kolejność oznaczenia nagłówków jest kluczowa. Nawet jeśli nie są użyte wszystkie, muszą być zastosowane w logiczny sposób.

Dwa pliki pomocnicze
Mapa strony i plik robot.txt służą programom indeksującym, pierwszy w sprawnym poruszaniu się po terenie strony internetowej, drugi informuje o tym, które podstrony są dostępne i w jaki sposób.

Mobilność strony
Wraz z wprowadzeniem indeksu mobilności należy rozpatrzyć kwestie mobilności strony www.

Szybkość działania strony
Niezmiernie ważny aspekt działania serwisu. Szybkość, z jaką pliki źródłowe strony są dostępne dla użytkowników, jest oczkiem w głowie optymalizacji. Używa się do tego narzędzi sprawdzających szybkość ładowania i optymalizacje.

Przedstawiony zestaw jest podstawowym spisem pozycji, które powinien sprawdzić audytor.

Większość mediaplanów internetowych zawiera pozycjonowanie i optymalizację struktury witryny. Może się to wydawać banale, ale nawet najlepsza witryna bez optymalizacji nie osiągnie czołowych miejsc w wynikach wyszkiwania. Włąsnie dlatego tak ważna jest optymalizacja która poprawi ranking najbardziej znanych wyszukiwarek.

Nie zawsze raz zrobiona optymalizacja nie będzie potrzebować zmian w przyszłości. Modyfikacje algorytmów wyszukiwarek są powszechne, dlatego wprowadzaone zmiany, trzeba co jakiś czas modyfikować.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ